Wat is Cognitieve Gedragstherapie?

In het kort: het opmerken en toetsen van onze gedachten patronen.

Onze gedachten hebben invloed op hoe wij ons voelen en waar we energie en aandacht aan schenken in ons doen en laten.
Denken is problemen oplossen, plannen, ordenen, herinneren, creƫren, aandacht schenken aan wat je nu doet en evalueren of dat bevalt of niet.

Je vormt een mening
Een visie en focus door na te denken.
je merkt iets op en leert ervan,
Je bent ergens van overtuigd,
omdat je weet dankzij een herinnering hoe het de vorige keer verliep
Je zult een goede reden hebben voor de gedachten die je denkt!

Soms kun je je gedachten niet sturen en dringen ze zich aan je op
dat heet piekeren, of bij trauma; een herbeleving.

Toch geldt voor iedereen:

Je hoeft niet elke gedachte te geloven.

Hoe doe je dat?
Die kritische innerlijke stem die zo gewoon is dat je niet opmerkt dat hij er is?

In therapie ga ik met je op onderzoek uit naar welke gedachten vaak terugkeren en welke effecten dit heeft op je gevoelens en je doen en laten.
Je ontdekt nieuwe perspectieven en een manier om niet meer in kringetjes te denken

Cognitieve gedragstherapie is de basis van al mijn interventies en traumabehandelingsmethoden en het komt voor in elk ontwikkelingstraject dat ik met iemand aanga.

EMDR is een vorm van cognitieve gedragstherapie die vaak in korte tijd veel positieve resultaten oplevert.

Ik maak, naast EMDR gebruik van technieken en inzichten uit de positieve en oplossingsgerichte cognitieve gedragstherapie.

Interesse?
Bel gerust voor een afspraak of stuur een mail via info@adembeleven.nl
Hartelijke groet,
Mieke

Vergelijk jezelf alleen met jezelf

Het is Nu zoals het is
straks is het anders

Begin gewoon met de eerste stap